





DiverCities læringsspil
DiverCities brætspil er et forskningsbaseret spil designet til at fremme viden og forståelse af befolkningens mangfoldige mobilitetsbehov og transportmønstre. Brætspillet giver viden og indsigt, mens der spilles og henvender sig til alle, som arbejder med eller interesserer sig for transport og mobilitet.
Spillet kan downloades til print selv eller bestilles i trykt format.
Priser:
Download print-selv version: 199 kr
Trykt version, inkl. terning, brikker og fragt: 399 kr
DiverCities brætspil er et forskningsbaseret spil designet til at fremme viden og forståelse af befolkningens mangfoldige mobilitetsbehov og transportmønstre. Brætspillet giver viden og indsigt, mens der spilles og henvender sig til alle, som arbejder med eller interesserer sig for transport og mobilitet.
Spillet kan downloades til print selv eller bestilles i trykt format.
Priser:
Download print-selv version: 199 kr
Trykt version, inkl. terning, brikker og fragt: 399 kr
DiverCities brætspil er et forskningsbaseret spil designet til at fremme viden og forståelse af befolkningens mangfoldige mobilitetsbehov og transportmønstre. Brætspillet giver viden og indsigt, mens der spilles og henvender sig til alle, som arbejder med eller interesserer sig for transport og mobilitet.
Spillet kan downloades til print selv eller bestilles i trykt format.
Priser:
Download print-selv version: 199 kr
Trykt version, inkl. terning, brikker og fragt: 399 kr
Viden om diversitet og social ulighed er et vigtigt værktøj i visioner, politik, planlægning og design af vores transportsystem. Ikke mindst er denne viden vigtig i udformningen af bæredygtige transportløsninger. Bæredygtig transport er kun bæredygtig i det omfang, det er tilgængeligt for de fleste borgere frem for de få. Spillet giver indblik i de udfordringer, der er i at skabe et grønt transportsystem for alle.
Spillets fokus er tilgængelighed. Spillernes rute indeholder forskellige bump på vejen, hvilke er illustreret med ikoner, som tildeler spilleren et spørgsmål, et emne til refleksion blandt spillerne, en rolle eller en hændelse, som har betydningen for spillerens videre færd på brættet.
Studier har vist, at spil er effektive redskaber i involvering, ansvar, engagement i læringsprocesser såvel som kognitive og adfærdsmæssige ændringer. Dette skyldes, at spilformatet er en aktiv metode, som inviterer deltagerne til dialog, gensidig læring såvel som fælles refleksion. Dette potentiale gælder både fysiske og digitale spil.